Ondernemers verenigen zich: Ontdek de Verwersstraat!

De Verwersstraat in het hart van ’s-Hertogenbosch laten uitgroeien tot een begrip, een straat van nationale allure. Dat is de ambitie van de 33 partijen die zich hebben aangesloten bij de vereniging en campagne Ontdek de Verwersstraat.

De introductie van de campagne waarmee de straat aan de weg gaat timmeren, was op woensdag 23 november. In By Dirk in de Verwersstraat lanceerde de vereniging een website waarop de deelnemers zichzelf en de straat presenteren: www.verwersstraat.nl. Daarnaast is er een postermagazine gemaakt dat wordt uitgedeeld aan bezoekers en belangstellenden. Wethouder Jan Hoskam kreeg het eerste exemplaar uitgereikt van het postermagazine. “Fijn dat ondernemers dit soort initiatieven nemen om niet alleen zichzelf maar ook de straat en de hele stad op een positieve manier op de kaart te zetten. Een fantastisch initiatief waar we als gemeente trots op zijn.”

Ontdekken
De ondernemers presenteren zich met de slogan ‘Ontdek de Verwerssstraat’. Voorzitter van de vereniging Ninke Peijs: “Omdat we relatief onbekend zijn en mensen nog nauwelijks beseffen wat hier allemaal te ontdekken is. Dat is namelijk veel meer dan alleen winkelen. De Verwersstraat is verrassend veelzijdig. Natuurlijk zijn er de winkels met heel veel uitstraling. Maar, de straat is een opmerkelijke mix van ambacht, kunst, eten en drinken. Van Museum tot galerie, van atelier tot praktijk en van winebar tot toprestaurant. Een straat om rustig doorheen te slenteren of juist volop van het leven te genieten. Een Bourgondische straat waar je welkom bent en waar steeds iets nieuws te beleven valt.”

Gepassioneerde ondernemers
Naast de website en het postermagazine laat de straat zich ook gelden via de social media en is een aantal bijzondere acties in voorbereiding. “De Verwersstraat is zoveel meer dan alleen een winkelstraat. Het is een straat waar mensen wonen, werken, winkelen en komen genieten van het leven. Wij willen bezoekers verleiden met het hoogstaande en eigenzinnige winkelaanbod, gepresenteerd door gepassioneerde ondernemers. Kwaliteit, gastvrijheid en verbinding zoeken, dat zit in het DNA van de Verwersstraat. Samenwerken is de manier om dat uit te stralen.”

Nieuwe generatie
De wethouder van economische zaken is optimistisch over het winkelaanbod in de binnenstad. “We doen het goed, zeker vergeleken met andere gemeenten. Het verheugt dat hier ook een nieuwe, jonge generatie ondernemers opstaat die kiest voor samenwerking.”

Bron: 073magazine.nl

Lees meer:

Branding & Webdesign JBH Nascholing

Onlangs ontwikkelden we de Branding en de Portal voor JBH Nascholing, dé nascholingsorganisatie voor en door huisartsen en praktijkondersteuners in…